ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΙΔΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΔΥΠΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

1.Ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ  κ.Παναγιώτης Παρασκευαΐδης με ΕΡΩΤΗΣΗ του προς την αρμόδιο Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κα Νίκη Κεραμέως ζήτησε την επαναπροκήρυξη της πρόσκλησης υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων στο πρόγραμμα “ Κατάρτιση εργαζομένων επιχειρήσεων σε θέματα διαφορετικότητας και καταπολέμησης διακρίσεων στο χώρο της εργασίας” λόγω προβληματικής λειτουργίας της αντίστοιχης ηλεκτρονικής πλατφόρμας που ουσιαστικά δεν λειτούργησε καθ’όλη την περίοδο προθεσμίας υποβολής αιτήσεων αλλά μόνο για μία νύχτα την Κυριακή  20-07-2025!!!

2.Με άλλη ΕΡΩΤΗΣΗ του προς την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κα Νίκη Κεραμέως ζητά την λήψη μέτρων για διασφάλιση της διαφάνειας και της δυνατότητας επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών-αιτούντων και τελικών δικαιούχων του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού της ΔΥΠΑ έτους 2025.

  1. ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κα Νίκη Κεραμέως,

Θέμα: Προβληματική η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων στο πρόγραμμα κατάρτισης εργαζομένων επιχειρήσεων σε θέματα διαφορετικότητας και καταπολέμησης των διακρίσεων στο χώρο εργασίας

Κυρία Υπουργέ,

Το τελευταίο διάστημα ήρθαν στο φως της δημοσιότητας από τον τοπικό Τύπο καταγγελίες πολιτών, κυρίως από τη Λέσβο αλλά και από άλλες περιοχές της χώρας, σχετικά με την ηλεκτρονική διαδικασία υποβολής αιτήσεων για την ένταξη στο νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης εργαζομένων επιχειρήσεων σε θέματα διαφορετικότητας και καταπολέμησης των διακρίσεων στο χώρο εργασίας.

Παρά τις χιλιάδες ανακοινώσεις και διαφημίσεις των Κέντρων Κατάρτισης που υλοποιούν το πρόγραμμα εξ αποστάσεως, η ίδια η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων παρουσίασε σοβαρή δυσλειτουργία.

Πιο συγκεκριμένα, κατά το άνοιγμα της πλατφόρμας, πολλοί ενδιαφερόμενοι δεν είχαν τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση λόγω πτώσης του συστήματος. Ακολούθως, και αιφνιδιαστικά, η πλατφόρμα φέρεται να «άνοιξε» αργά το βράδυ της Κυριακής 20 Ιουλίου 2025 – ώρα εντελώς απρόσφορη για το ευρύ κοινό – και στη συνέχεια «έκλεισε» το επόμενο πρωί με την επισήμανση του εκπρόθεσμου, στερώντας ουσιαστικά από την συντριπτική πλειοψηφία των ενδιαφερομένων τη δυνατότητα συμμετοχής.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολίτες που δεν κατάφεραν να υποβάλουν αίτηση εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων που δεν προκάλεσαν οι ίδιοι, να λάβουν την απάντηση τη Δευτέρα 21 Ιουλίου 2025 ότι η περίοδος υποβολής έχει παρέλθει.

Επιπλέον, δεν υπήρξε καμία δημόσια ενημέρωση ή ανάληψη ευθύνης για την κατάσταση που δημιουργήθηκε, ούτε δόθηκε παράταση στην προθεσμία υποβολής, ως οφείλετο λογικά, ενώ και η λίστα των τελικώς εγκεκριμένων αιτήσεων δεν έχει δημοσιοποιηθεί με τρόπο που να διασφαλίζει τη διαφάνεια και την ισότητα συμμετοχής.

Η εμπιστοσύνη του πολίτη στο κράτος δικαίου και στην ισότιμη πρόσβασή του σε ευρωπαϊκά και εθνικά χρηματοδοτούμενα προγράμματα δεν μπορεί να υπονομεύεται από πρακτικές που δημιουργούν εύλογα ερωτήματα ανεπάρκειας, τυχόν μεροληψίας και ενδεχόμενης σκοπιμότητας.

Κατόπιν των ανωτέρω, η κα Υπουργός,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ

  1. Ποια είναι η αιτία των τεχνικών δυσλειτουργιών που παρουσιάστηκαν κατά την έναρξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων;

  2. Ποιος αποφάσισε και με ποια διαδικασία να «ανοίξει» η πλατφόρμα τις νυχτερινές ώρες της Κυριακής 20 Ιουλίου 2025 και να «κλείσει» αιφνιδιαστικά το επόμενο πρωί;

  3. Προτίθεται το Υπουργείο να δώσει παράταση υποβολής ή και να επαναπροκηρύξει τη δράση  με δίκαιους και προσβάσιμους όρους για όλους;

  4. Ποια μέτρα διαφάνειας λαμβάνονται για την επιλογή των συμμετεχόντων στα επιδοτούμενα προγράμματα κατάρτισης και ποιος είναι ο μηχανισμός ελέγχου των παρόχων;

Ο ερωτών Βουλευτής

Παναγιώτης Παρασκευαΐδης

2. ΕΡΩΤΗΣΗ και Α.Κ.Ε.

Προς: Την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κα Νίκη Κεραμέως,

Θέμα: Αδιαφάνεια, έλλειψη ενημέρωσης και επικοινωνίας στη διαδικασία αξιολόγησης αιτήσεων στο Πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού της ΔΥΠΑ έτους 2025

Κυρία Υπουργέ,

Η λειτουργία του Προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού της ΔΥΠΑ, παρά τη θετική του στόχευση, προκαλεί δυσαρέσκεια και αγανάκτηση σε χιλιάδες πολίτες που απορρίπτονται, χωρίς καμία αιτιολόγηση ή δυνατότητα τηλεφωνικής ή ηλεκτρονικής επικοινωνίας με υπεύθυνους του προγράμματος.

Καταγγελίες δικαιούχων στον Τοπικό Τύπο, που βλέπουν τις αιτήσεις τους να απορρίπτονται χωρίς αιτιολόγηση, πληθαίνουν. Σε πολλές περιπτώσεις δεν παρέχεται ούτε στοιχειώδης δυνατότητα επικοινωνίας με υπηρεσιακούς παράγοντες, αφού ουδείς απαντά στις τηλεφωνικές κλήσεις των πολιτών που ζητούν ενημέρωση για τους λόγους απόρριψης των αιτήσεών τους.

Στην περίπτωση δε αποδοχής ενστάσεων από το ηλεκτρονικό σύστημα, καθίσταται και πάλι αδύνατη η ενημέρωση τους για τον χρόνο λήψης του voucher, ώστε να προγραμματίσουν έγκαιρα τις διακοπές τους και να “κλείσουν” καταλύματα.

Με άλλα λόγια η ψηφιοποίηση των διαδικασιών με υψηλό ποσοστό του πληθυσμού ψηφιακά αναλφάβητο γίνεται  τελικά βραχνάς και ταλαιπωρία για τους πολίτες αυτούς.

Υπάρχουν αναφορές ότι ακόμη και οι υπάλληλοι του τοπικού ΟΑΕΔ (ΔΥΠΑ) δεν έχουν πρόσβαση σε ενημέρωση, λειτουργώντας ουσιαστικά η τοπική υπηρεσία ως ενδιάμεσος διεκπεραιωτής των αιτημάτων των πολιτών προς την κεντρική υπηρεσία.

Η εικόνα αυτή πλήττει σοβαρά την αξιοπιστία της ΔΥΠΑ και του Προγράμματος του Κοινωνικού Τουρισμού, ενώ συνιστά περιφρόνηση και θεσμική απαξίωση στους πολίτες που δικαίως διεκδικούν την υπαγωγή τους σε ένα πρόγραμμα κοινωνικού χαρακτήρα, το οποίο η Πολιτεία προβάλλει ως εργαλείο στήριξης των ευάλωτων ομάδων.

Ειδικά όταν έρευνες (Focus Bari) αποκαλύπτουν την τραγική οικονομική κατάσταση των Ελλήνων, σύμφωνα με τις οποίες 1 στους 4 Έλληνες φέτος δεν θα πάει διακοπές, λόγω οικονομικών δυσχερειών!!

Κατόπιν των ανωτέρω, η κ. Υπουργός,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ

1.       Γιατί δεν αποστέλλεται αιτιολογημένη απάντηση στους αιτούντες σε περίπτωση απόρριψης της αίτησής τους;

2.       Ποιος είναι ο λόγος για την παντελή απουσία τηλεφωνικής ή ψηφιακής υποστήριξης για τους πολίτες που επιθυμούν ενημέρωση για την πορεία της αίτησής τους ή των ενστάσεών τους;

3.       Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο για να διασφαλίσει τη διαφάνεια, την επικοινωνία και τον σεβασμό των δικαιωμάτων των πολιτών;

4.       Πόσες ενστάσεις έγιναν αποδεκτές από την έναρξη του τρέχοντος προγράμματος και σε πόσες περιπτώσεις εκδόθηκε τελικώς το voucher, και με ποια διαδικασία;

Παρακαλώ, όπως μου χορηγήσετε:

          •         Αναλυτικά στοιχεία για τον συνολικό αριθμό αιτήσεων, απορρίψεων, ενστάσεων και αποδοχών ενστάσεων για το Πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού έτους 2025, για τους δικαιούχους της Λέσβου και της Λήμνου.

          •         Τα έγγραφα ή ηλεκτρονικά πρότυπα ενημέρωσης που αποστέλλονται στους πολίτες σε περίπτωση απόρριψης της αίτησης ή αποδοχής ένστασης.

Ο ερωτών Βουλευτής

Παναγιώτης Παρασκευαΐδης