
Ο Βουλευτής Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Παναγιώτης Δουδωνής κατέθεσε ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας ζητώντας την άμεση κάλυψη των σοβαρών κενών στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας Λήμνου, όπου παραμένουν ακάλυπτες οι θέσεις εργοθεραπευτή και φυσικοθεραπευτή, ενώ η γυμνάστρια υπηρετεί με μειωμένο ωράριο.
Ο Βουλευτής επισημαίνει ότι οι ελλείψεις αυτές στερούν από τα παιδιά αναγκαίες θεραπευτικές και εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και καλεί το Υπουργείο να προχωρήσει χωρίς καθυστέρηση σε πλήρη κάλυψη των ειδικοτήτων ή σε έκτακτες τοποθετήσεις ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και η προστασία των δικαιωμάτων των μαθητών.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Σ. Ζαχαράκη
Θέμα: Ανάγκη άμεσης κάλυψης των κενών θέσεων ειδικοτήτων στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας Λήμνου
Κυρία Υπουργέ,
Σύμφωνα με πληροφορίες από κατοίκους της Λήμνου, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας Λήμνου αντιμετωπίζει μία συνεχιζόμενη έλλειψη βασικών ειδικοτήτων που είναι απολύτως απαραίτητες για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας και για την ολοκληρωμένη υποστήριξη των μαθητών της.
Συγκεκριμένα, ενώ έχει δηλωθεί οργανικό κενό εργοθεραπευτή, η θέση αυτή δεν έχει ακόμη καλυφθεί, ούτε στην Τρίτη Φάση προσλήψεων αναπληρωτών. Ως αποτέλεσμα, τα παιδιά του σχολείου στερούνται εργοθεραπευτική υποστήριξη, η οποία είναι καθοριστική για την ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτοεξυπηρέτησης, κινητικότητας και κοινωνικής ένταξης.
Επιπλέον, το κενό του φυσικοθεραπευτή παραμένει ακάλυπτο και, αντί για πλήρη κάλυψη, έχουν διατεθεί μόνο λίγες ώρες από το ΕΕΕΕΚ Ρεπανιδίου Λήμνου, γεγονός που δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες όλων των παιδιών.
Παράλληλα, η γυμνάστρια του σχολείου δεν είναι πλήρους ωραρίου, με αποτέλεσμα να μην υλοποιείται επαρκώς το πρόγραμμα φυσικής αγωγής, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ειδικής αγωγής και αποκατάστασης.
Τα Ειδικά Σχολεία, όπως το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας, επιτελούν εξαιρετικά σημαντικό παιδαγωγικό και κοινωνικό ρόλο. Παρέχουν εξατομικευμένη εκπαίδευση, ψυχοκοινωνική στήριξη και θεραπευτικές παρεμβάσεις, που προάγουν την ανάπτυξη των παιδιών με αναπηρία και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική ζωή. Η εύρυθμη λειτουργία τους δεν αποτελεί απλώς διοικητική υποχρέωση, αλλά δείκτη σεβασμού των δικαιωμάτων αυτών των παιδιών και των οικογενειών τους.
Ερωτάται η κυρία Υπουργός:
- Για ποιο λόγο δεν έχει ακόμη καλυφθεί το κενό εργοθεραπευτή στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας;
- Τι μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για την άμεση κάλυψη των θέσεων εργοθεραπευτή και φυσικοθεραπευτή πλήρους ωραρίου, καθώς και για τη συμπλήρωση του ωραρίου της γυμνάστριας;
- Προτίθεται το Υπουργείο να προχωρήσει σε έκτακτες τοποθετήσεις ή σε ανακατανομή προσωπικού, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου και η παροχή όλων των απαραίτητων υπηρεσιών ειδικής αγωγής στα παιδιά της Λήμνου;
Ο ερωτών Βουλευτής
Παναγιώτης Δουδωνής
